helgen som gick...

Fredag
De börjar med att vi får ett samtal från mitt syskonbarn Mikaela från fritids, hon undrar om vi kan va barnvakt åt henne och hennes syskon, för annars slutar dom så sent, vi svarar såklart ja..
Sen frågar Mikaela om hon får sova över hos oss, o vi svarar ja!
De blev en mys kväll med godis och film!

Lördag
En allmänt tråkig och slö dag , hemma nästan hela dagen,
städning + tvättnig!
Men Jocke lagar en god middag till oss, stek och potatis med gräddsås mmMmm. Jocke ringer o bjuder syrran på middag också,,o mina andra två syskonbarn!
Tack älskling de va jätte gott!
Mikaela frågar om hon får sova över en dag till o vi svara ja,.
Kvällen avslutades med en härlig promenad (om inte annat så piggnade man till),
en liten snabb titt hos ett par bekanta!
Där jocke blev bjuden på två starkisar(undrar om inte han blev lite lullig)hehe,,?han blev iallafall pratigare!


Fina bilder från lördags promenaden


Audrina myser i vagnen



Mikaela och Kevin ska till och rulla ner för backen!




Jocke klättrar upp i ett äppelträd och "skakar" ner lite äpplen, ser ni han?


Söndag
Vaknade tidigt tack vare våran lilla solstråle, hon ville ju inte sova mer!
Bestämde att vi skulle åka till Mummo o Vaari(mina föräldrar)
Väl där väckte jag o Audrina min mamma som hade jobbat natt, hon blev inte sur utan snarare glad av att se oss!
Lagar lunch hemma där,
sen ut på en promenad till med Audrina, mamma och Mikaela!(där höll ja på att bli uppäten av mygg, även om jag hade tagit på mig MYGGA de ska ta bort myggen men de hjälpte inte på mig! usch så de kliade...hatar mygg!)

Kommer tillbaka till huset ser jag Kevin så här:

Han och Jocke o min pappa hade grävt i en jord hög- Kevin hade antagligen tröttnat...`?

Mamma och jag sjöng karaoke vilket var kul för de har jag inte gjort på länge!


Väl hemma steker jag pannkakor me sylt o grädde!
Nu blir de till o säga gonatt snart för vi är alla rättså slut!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0