Snart är julen här...

Det kan man inte komma undan och inte glömma bort kan jag lova ,
Kevin frågar varje dag hur många dagar det är kvar ..
Han räknar ju rätt varje dag men han kontroll räknar med oss så att han inte missar att det är jul!

Och så kollar man julkalendern varje dag om inte två gånger per dag !
Med barnen!

Vi har handlat det mesta nu till julbordet ,
nu är det frukt och grönt som saknas och lite godis till som vi behöver handla!
Längtar nästan jag med till julafton nu!
Ska bli mysigt !

Och all denna snö som har kommit , då känns det verkligen som jul!

Minns själv när man var barn , hur svårt det var och sova dan innan julafton ...Oj oj vad det pirrade i magen!
Jag och min storebror Sebastian höll i gång långt in på natten och pratade om vad man skulle få i julklapp!
Men tysta det var vi , för om tomten hörde oss så skulle han ta tillbaka varenda julklapp!
Och sen när man vaknade på morgonen så doftade det jul,,
julskinka i ugnen och apelsinerna med nejlikor i...
Jo man minns det mesta!!

Tänker hur det kommer pirra i Kevins mage dagen innan julafton ,,och all denna väntan på att få öppna julklapparna,, jo efter kalle och hans vänner så öppnar vi !
Han kommer bli sååå otålig!

Hur var eran jul?
Jag minns den som igår!


Kommentarer
Postat av: Mira

Tack för dina värmande ord på min blogg...



Hoppas ni hade en underbar julafton med mkt mys...Stora kramar till er alla. Saknar ju er, var så länge sen (!), trots att man bor så nära! Ser fram emot att träffas jag också...måste bli snart...kanske kan vi hinna träffas innan det är ett nytt år? =/ =)



Kramisar.

2009-12-25 @ 21:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0