Stackars liten...

Igår när jag kom till min lilla älskling så upptäckte jag nåt fruktansvärt
Bastian var inte sig själv,
han var inte vaken den lilla stund han brukar unna mig,
 han protesterade inte ens när jag gjorde morgon skötseln på honom...
Han var inte våran Bastian helt enkelt....
Bastian har även en övervakare på sin lilla fot som visar hur han syresätter sig och puls...
Även dom larmade ofta och väldigt lågt igår...
Sa till systrarna att jag var orolig
dom tog infektion provet vilket visade en infektion...
Efter all undersökning av läkare och syster
så blev Bastian helt blå allt larmade på honom och jag drabbades av panik
stört gråter och livrädd för och förlora honom
men han kom tillbaka, men han skrämde mig nåt fruktansvärt...
Gråter och ringer Jocke
han skyndar sig till oss och jag gråter ännu mer...

Satt många timmar hos honom ,
han blev blek och mer slö igår...
Usch att detta ska hända nu när han är så liten och känslig.
Men detta är tydligen inget ovanligt utan nästan alla för tidigt födda barn drabbas av en infektion.
Fast det hade man ju inte räknat med.

Bastian blev insatt på antibiotika igår.

Idag mår han bättre
han behövde varken cpapen eller grimman med syrgas vilket han behövde igår hela tiden.
Men nu är Bastian på väg tillbaka,
usch så rädd man kan bli
orolig och helt förtvivlad!
 Det blev en hel del tårar igår, vilken berg och dalbana det är hela tiden .
Samtidigt bland alla tårar ska man ju fungera här hemma vilket är väldigt tufft.
Kevin var ju inte världens lyckligaste barn igår , han grät med i går kväll.
Han mår inge bra grabben, mamma och pappa har ju inte så mycket tid till han nu, Kevin är även orolig för lillebror
vilket inte gjorde saken bättre igår...
Så mycket tårar blev det igår, inte bara av mig!

Lever i ett vacuum just nu...

Kommentarer
Postat av: johanna

Stackars Er!!

Men vad säger man, efter regnet kommer solsken.. :)

2009-07-23 @ 14:34:02
URL: http://impregnant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0