Utvecklingssamtal

Tänkte att jag skulle va lite smart idag innan samtalet och handla lite på hemköp det vi skulle ha till lunch
så vi for iväg strax efter 9.00 och handlade det behövde, men brrr va kallt de va ..
Tur att jag klädde på barnen varmt!
Bastian och Audrina är vana att äta banan i affären men nu fick jag hålla dom tills jag hade köpt dom först för hemköp har ju inte som typ ICA maxi att dom bjuder på frukt.
Det  gick alldeles utmärkt o handla med barnen ,
dom fick äta bananen i vagnen på väg till dagis , tyckte synd om dom för deras fingrar va knall röda när vi var framme. Och det är ju inte långt från affären till dagis!

Audrina blev väldigt mammig när vi kom till dagis för det är ju inte vanligt att jag lämnar dom, rutinen va inte som de skulle !
Så Audrina fick vara med under samtalet för hon vägrade släppa mig!
Vilket bra papper dom hade nu ,, ett helt papper som man ser hela helheten typ.
Och såklart blev jag stolt över mina barn för det går alldeles utmärkt för dom.

Audrina är väldigt verbal för sin ålder , pratar gärna.
Hela långa meningar. Visar hur hon känner kan även förklara händelser.
Audrina är också försiktig när det är nåt nytt hon måste observera innan hon vill utföra nåt som är nytt!
Hon är omtyckt på dagis , hon leker mycket med dockor och vagnar , gungar mycket hon har även dockvagn ute!
Leker mycket med serviser. Tycker om att rita.
Hon leker mest med Vilja och Philip.
Försöker klä på sig själv.
Självständig vid måltiderna.
Trygg på förskolan.
Duktig flicka!

Bastian
trygg på förskolan,
tar fram det han vill leka med,
utforskar hela modulen,
visar hur han känner -ledsen,trött,glad.
Äter bra.
Går mycket ute vilket är krångligt för en som har nyss lärt sig gå.
Duktig kille!


I det stora hela så är jag nöjd och dagis nöjda.
Pratade även om att Audrina går på toa hemma , vill gärna att dom visar Audrina toan på dagis för jag vet att detta kommer att vara nåt nytt för henne vilket kommer att ta tid för henne att gå på toa på dagis.
Ramona lovade visa henne toan på dagis och att dom skulle få henne trygg på toa där.
För Audrina känner att hon är kissnödig ...Så det känns bra...!

STOLT MAMMA!

Nu ska jag vila en stund nu när mina dukiga barn sover middag!

ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Marie

Va härligt att det gick bra för dig och dina busar =)

Även skönt att det lovar att hjälpa Audrina på toan och sådär. Jag fick inte så mycket feedback på det när jag bad om det förut. Ska ta upp det igen nu känner jag.

2010-11-24 @ 15:56:30
URL: http://mamafeelings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0