Bättre

Är det nog, men nu jäklas fixomullen (tejpen som jag har vid omläggningarna)
Har fått utslag nu och dom svider som satan (ursäkta ordvalen) men det är ingen kul...
Mamma gjorde omläggningen idag igen , hon tyckte att hon såg lite av ny hud som var på väg att växa ...Hoppas hoppas att det är på bättringsvägen!

Höger armhåla är det lungt med , känner ingenting där men där är ju såret mindre också.
Men vänster armhåla svider det till och från men där är det betydligt mycket större område,( inte alls samma smärta som med bölderna , såå glad för det.)
Men just under vänster armhåla så kommer det en speciell lukt ca efter ett dygn efter omläggningen.
Så jag måste verkligen göra omläggningarna dagligen , så därför är huden runt såret blivit irriterat nu efter all tejp....
Men ångrar inte operationen...bara glad!

Sitter just nu och funderar på när dom ringer från Uppsala?, skulle ju få en ny tid för Op efter påsk, men dom skulle ringa mig.
Tror nog att jag ringer imorgon och kollar hur det ligger till!

Har även uptäckt att jag inte är ensam , finns några bloggar jag har hittat via google.
Som nästan alla skriver om att man måste prata mera om HS för att sjukvården kan ge en bättre vård på en gång...!
Varför har man gått såå många år i det tysta???
Men nu jäklar ska man kämpa för att det ska bli till det bättre...
Har även läst att vissa har fått mediciner för HS det ända jag fick var Tetracyklin vilket INTE har hjälp...
Finns det något mera man kan få?
------------------------------


Saknar mina barn just nu men snart kommer dom hem...

Härligt väder idag...



Kommentarer
Postat av: Marie

Va tokigt att den jäklas.. Fixomull ska ju vara bland den hudvänligaste tejpen som finns ju.

Meja har sånt till sin hand, men den fäster iofs inte så bra eftersom handen är ett väldigt utsatt områda..



Jag håller verkligen mina tummar att du blir bättre snart! Kram

2011-04-14 @ 16:29:36
URL: http://mamafeelings.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej. Gud vad kul att du skrev, man blir ju sådär lite extra glad när någon annan har HS och är öppen om det också. Lätt att glädjas kanske men vi blir lite som en enda stor familj - vi HSmänniskor.



Hur är det med rörligheten efter operationen? Det är den jag oroar mig mest över.

På tal om medicin som du skrev i ditt inlägg så vågar jag nästan inte tipsa dig om något, vissa äter tetralysal och blir frisk, andra Heracillin, jag har nog prövat sjukt mycket mediciner men kan faktiskt säga att jag är grymt impad av min nya, såhär bra har inte mina utslag reagerat på jättelänge. Och de brukar annars vara hela tiden. Jag har börjat en långtidskur med Dalacin och Rimactan, rimactan är egentligen en TBCmedicin men sålänge de ger resultat får man ju våga lite ;)



Nu blev jag nyfiken så jag ska läsa din blogg :)

Kram

2011-04-14 @ 17:09:14
URL: http://inpain.blogg.se/
Postat av: Maja

Hej

Jag har testat tetralysal och min HS lugnade ner sig rejält. Problemet var att jag mådde så illa av det att jag inte kunde fortsätta. Utöver det så är det ändå inget man kan äta för evigt. Nu när jag har slutat så har skiten kommit tillbaka igen. Oavsett vilka mediciner de stoppar i oss så är de inga botemedel och oftast kan man bara testa under en period. Heracillin har jag testat (när en läkare på akuten försökte hjälpa mig) men det gjorde ingen nytta alls. Min hudläkare sa att den inte alls funkar på HS. Petra, det som du testar nu är det något som du skulle kunna fortsätta för evigt med om det är så att det funkar?

2011-04-15 @ 21:23:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0