BVC


Allt gick bra hos Karin , som vanligt så var läkaren sen men det gick bra ändå.
Bastian väger 10860 gram och 81 cm lång börjar komma upp på normal kurvan, men en bit kvar har han ju. Men det får man ju räkna med men hoppas att han har vuxit ikapp alla andra när han blir 2 år.
Han är ju våran stora lilla kille...
Han klarade 18 månaders testet galant-så stolt jag blev när han byggde med klossarna som ingenting, ritade med en penna på pappret och pekade på sin näsa, mammas näsa var ju inte så viktigt just då men han vet vart min näsa är...Ja han klarade med ett MVG ...

Bastian var även duktig när doktorn lyssnade på hjärtat och lungorna , han var helt tyst och nyfiken på läkaren ...

Men sen kom ju vägningen som han inte tyckte om -han gillar inte högre höjder , så han skrek både när han vägdes och mättes, men det gick snabbt över.
Sen var det ju den där roliga sprutan- ja alla barn skriker mer eller mindre ...Bastians skrik gick snabbt över och han ville börja pilla bort plåstret så det var snabbt på med byxorna igen.

Nu har jag lagat lasange som ligger i ugnen ,
jag är hungrig och hoppas på att barnen också är det!

kram


Kommentarer
Postat av: Marie

Härligt att läsa.. Nu längtar jag massor till Mejas kontroll.. Är ju långt dit =/



Förmodligen inga vattkoppor i vårat hushåll. Hennes prickar försvinner, och det gör inte vattkoppor så fort i alla fall..

Kram

2011-02-16 @ 09:43:00
URL: http://mamafeelings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0