Inte som jag trott

Eller jo, hade väl mina aningar.
Blir Uppsala istället...En operation där istället..

Blir liksom inte på hemma plan, operationen är ju inte bokad än men ska dit o träffa doktorn som ska operera ..
Något nervös är jag nu, !
Men det blir bra i slutändan.

Läkaren jag träffade idag verkade kanon , han förklarade ännu tydligare för mig än vad någon annan tidigare har gjort. Känns bra!
Fick liksom svar på lite saker att JAG har en sjukdom , ingen tidigare har kunnat sakt det.
En sjukdom som jag lider av eller har lidit av sen tidiga tonåren.
Men det som känns sjukt är att ingen medicin hjälper utan en operation är det bästa.
Hoppas verkligen att jag blir av med detta lidande snart.

Jag ska säga vad det är för sjukdom för detta är ju ändå min blogg och detta är ju ändå mina tankar som jag vill ventilera /skriva om...
Det är ju en sjukdom som drabbar mina svettköttlar,
har en konstant infektion i dom, vilket leder till att det blir massa bakterier i köttlarna,  vilket då leder till smärtsamma "bölder"...
Detta är något som jag verkligen skäms för och visar inte för någon utan lider i det tysta.
Detta har då blivit värre med åren , JUST nu är det som värst.
Har konstant smärta och psyket har tagit sig en törn..Mår verkligen piss av detta.
Visseligen känns detta bra att få veta vad man lider men ändå inte för jag blir inte av med detta .. Men bättre prognos med operation. Självklart satsar jag på operation , för det finns verkligen inget annat!

Sjukdomen heter Hidradenitis suppurativa




Kommentarer
Postat av: Emma Berggren

Vad tråkigt att du har ont av det, hoppas det ordnar sig efter op. Av egen erfarenhet är allt perfekt med att opereras i uppsala. Enkelt att hitta där, alla jätte trevliga, snabb service och toppen läkare. Allt är jag nöjd med till 100% och då har jag op 2ggr där och åkte på ständiga undersökningar i 3år.

Det kommer gå kanon, och du kommer undra varför du inte gjort detta tidigare.. Kul och skönt för dig att få en diagnos. En stor lättnad.



kram

2011-02-24 @ 11:58:54
URL: http://berggrenemmas.blogg.se/
Postat av: Marie

Hoppas verkligen att allt går så bra som möjligt för dig. Låter inte alls kul. Förstår att du inte har mått så bra. Sänder en tanke till dig!

Du är stark som vågar skriva ut det såhär också!!

Massa kramar från grannen =)

2011-02-26 @ 08:19:21
URL: http://mamafeelings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0