Förändring

Känner just nu att man vill ha en förändring i arbetslivet.
Satt idag och tänkte hur många år jag har jobbat för Kommunen och bara inom vården...Har känt länge att jag vill testa nåt nytt men vad?
Jag är nog sugen på vad som helst just nu, är bara så matt med att jobba indirekt med människor som har behov av hjälp, visst är det alltid bra att nån gör det..

Började mitt arbetsliv inom äldreomsorgen (vilket jag inte saknar ett dugg och kommer aldrig att gå tillbaka till)
efter några år gick jag vidare och jobbade inom utvecklingsstörning/funktionshinder, vilket jag fortsätter med än idag.
Började ju mitt nya jobb som jag igentligen inte har valt själv utan nästan som ett måste, känner verkligen hur det tar emåt att sitta där. Lära känna nya igen ORKAR inte VILL inte!

Jaja visst ska jag vara glad att jag har fast jobb men va f*n när det verkligen känns så här så vet jag inte vad jag ska göra , har ju inte känt så här tidigare?

10 år har jag gett av mitt liv till kommunen liksom ...?

Trött på att jag jobba kvällar, helger...USCHA men visst jag jobbar natt nu men ändå HELGER..

Men vad vill Kristina göra? Vad vill jag bli när jag blir stor?
Har nog aldrig kunnat svara på den frågan , när jag var liten hade jag drömmar om att jobba med barn på Dagis. Men helskotta nu ska man ju ha världens utbildningar , okej det är ju bra när man har mer krav på den biten men jag då? Jag har inte råd att sätta mig i skolbänken igen , för många år att läsa sig till förskolelärare..Har ju redan utbildat mig till en undersköterska..

Jag har verkligen tappat suget , energin har tagit slut.

Men men än är jag inte riktigt vuxen ? eller...


Snälla nån ge mig ett jobb vad som helst utom detta nu!


Kommentarer
Postat av: Petra

håller tummarna att du kommer trilla över något arbete du trivs med. man kna inte gå och gno på ett jobb man inte tycker om. då gör man inte riktigt rätt för sig och de man arbetar med. kram

2011-06-14 @ 21:21:46
URL: http://inpain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0