Lite gnällig

Är jag nu, har inte sovit nån vidare inatt!
Brukar inte gnälla på mina grannar men nu jäklar brinner det inom mig.
En av våra grannar festar nästan varje helg och nu festade dom inatt igen , senast jag hörde dom var 04.30 på morgonen, då är man inte så glad längre. Barnen vaknade av allt oväsen...Då är inte vi som föräldrar glada kan jag lova. Våra barn brukar sova hela nätter om dom inte är sjuka eller mardrömmar...Men nu blev dom väckta av grannarnas festande...!

Och ändå har dom mage till och knacka på väggen/taket på morgonen innan och tycker att våra barn låter....?!
Sånt kan man ju tyvärr inte styra så mycket att barnen ska vara tysta  i en sån ålder dom är i, men man kan däremot styra sitt festande....?


Grrrrhh så sur är jag på dom idag, försöker verkligen tänka mycket på att vi flyttar snart.
Vi har nog haft väldigt mycket överseende med dom , dom brukar typ festa hela sommaren och nästan varje helg men inte fasiken har vi gnällt inte en ända gång!

Hoppas verkligen att dom inte festar inatt för då ringer vi till störningsjouren, för sova det måste vi få göra....

Nog om gnäll nu!

Vi har varit duktiga idag, vi handlade på förmiddagen...
Ringde min mor och far och frågade om dom kunde vara barnvakt en stund för vi behövde rensa källaren och dom var snälla nog för att komma hem hit och va barnvakt en stund.
Så nu är källaren rensad, blev 4 hela säckar med skräp som vi bara hivade....
så skönt att få det gjort. Nu vet man vad man har där nere igen!

Kevin är som vanligt iväg på helgerna, han sover hos sin andra morbror och kusiner, han har inte sovit där på år och dar nu, gick hur bra som helst där borta , han fick sova där ännu en natt. Dom hade varit i badhuset ...SÅ tacksam för mina syskon som är så engerade i Kevin och våra andra små också... Kevin trivs som fisken i vattnet , han får liksom sin egen tid...Saknar han faktiskt!

Jag och Jocke har blivit extremt trötta på senaste så nu testar vi Chi San som ska hjälpa mot trötthet och svaghetkänsla....Vi får väl se om det funkar? Hoppas det! Men det smakar inte gott!

Ha en bra kväll alla ska se om det är nåt kul på tvn ikväll...

Hoppas verkligen att vi får sova nu!

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag hade ringt direkt faktiskt.. Ibland kan jag tycka att en fest till typ tolv kan vara okej, när volymen är hög.. Skulle aldrig acceptera en fest så länge faktiskt..

Lika så bäst att de får på sig lite anmälningar så de kanske inser.. Ni har ju varit väldigt snälla och "låtit" dem festa.. Tänk på era barn istället!! Kram

2011-03-20 @ 08:24:14
URL: http://mamafeelings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0