Måndag kväll...

Jag gillar det i massor , äntligen ledig från jobbet-helgerna tar på krafterna!
Mycket som är bra på tvn ikväll bla ska vi se En unge i minuten!

Ska bli mys att få krypa ner i sin egna säng med älsklingen brevid sig...

Dagen har flyttit på bra här hemma, lite tråkigt att Bastian ännu en gång blev förkyld, han blev det nu under helgen?
Fast han är inte febrig eller så men snorig som sakt. Vi anser ju inte att han är sjuk igentligen men dagis kommer ju med pikar...Det började med sina pikar redan i fredags, Bastian ville vakna tidigt på morgonen vilket inte är helt ovanligt här hemma men han vaknade vid 05.15 i fredags morse så jag rappoterade dagis att Bastian kanske kommer att vara tröttare än vanligt nu under förmiddagen , att han ev vill sova tidigare- då uttryckte sig en personal faktiskt lite dåligt -hon sa att OM inte barnen orkar med verksamheten så får dom faktiskt vara hemma. Jag ville bara informera dom att han KAN vara trött för att han vaknade tidigare än vanligt och att det var okej att lägga han tidigare. Och Bastian var inte sjuk i fredags...

Så ja jag är trött på alla dessa pikar som dom kommer med!

Jag håller ju mitt barn hemma om det är sjukt , men om Bastian inte ville sova på morgonen för att han va pigg då tycker jag att jag inte behöver ha honom hemma...Eller har jag fel?

Så vi beslutade att det är bra om vi har honom hemma och att Jocke fick vabba igen...Och Bastian ska till dagis på torsdag för han är inte lika snorig som han har varit i helgen....Såklart har vi ju honom hemma också för att tänka på dom andra barnen , vill ju inte att detta ska bli en ond cirkel för barnen..Men tyvärr så finns ju det verkligen föräldrar som tar sina barn alldeles för tidigt till dagis efter en sjukdom.

Idag har vi farit runt i affärer, vi hittade en matta på rusta som vi båda vart kära i så det var bara att köpa den.
Och såklart passade vi på att handla mat nu när vi bara hade ett barn med oss.

Väl hemma så kom ju reklambladet från Jysk och där såg jag något som jag har velat ha länge , stolsöverdrag till kökstolarna , nu kostade dom bara 75 kr st och jag sa bara WOW , Jocke mätte måtten som enligt annonsen va 45*75*45 perfekt mått , jag for iväg och hämtade Audrina från dagis och åkte till Jysk och skulle såklart köpa dom .
Jo tack jag hittade dom som kostade 75 kr , men måtten stämde ju inte? För litet mått till våra stolar....

Gick fram till kassan och frågade om det var dom överdragen som dom annoserade om och det var det ...Då sa jag att måtten stämmer ju inte , ? Då bläddrade dom i reklambladet och kollade sin dator - Det måste ha blivit nåt tryckfel..
Och gissa om jag blev besviken ??
Fasiken ,,det blev inga överdrag. Så ledsen och besviken...Borde dom inte annonsera bättre?

Men däremot köpte jag nya kuddar till oss , våra har ju blivit så slitna...

--------

Det blev pannkakor till kvällsmat idag, min älskade man gräddade dom MUMS, alla våra barn älskar ju pannkakor!
Tack älskling!

Nä nu ska jag myyyyysaaa...!

Kommentarer
Postat av: Marie

Pratade med M igår när jag lämnade Vilja på dagis. Det är tydligen nån förälder som är väldigt upprörd över att barn kommer tillbaka till dagis trots att dom är halv-sjuka. Den föräldern skulle göra en skrivelse om detta för den har tröttnat. Jag vette tusan vad jag ska tycka om dagis längre alltså.. Varenda näsa rinner ju vintertid, inte bara på grund av förkylningar liksom.. Men jag hoppas verkligen att den föräldern som är upprörd, inte lämnar sitt/sina barn där innan de är fullt friska.. Kram

2011-03-15 @ 04:32:16
URL: http://mamafeelings.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0