Dåligt av mej

Ja jag har inte haft tid denna helgen att blogga DÅLIGT av mej!

Helgen ser ut som alla helger , nästan. innehåller en lördag och en söndag. Lördagen hade vi massa ved jobb. Plocka in dom i vedbon så att dom hinner torka innan vintern.  Ja fast vi hann med en massa annat också.
Blev grillning av hamburgare i lördags.. En bastukväll, dom små fick basta för första gången , dom var lite små skraja. Men vi har fixat så att dom kan sitta och bada i en badbalja inne i bastun.
Mamma berättade för mig att jag bastade för första gången när jag var en vecka gammal, där snackar vi om finne varning...!

Vi fick även sällskap av mor och far och bror min här under lördagen, dom ville också basta såklart. Så vi alla blev rena och fina. (kan ju inte basta utan att mamma är här och fixar med omläggningen)
Men vi alla bastade ju inte tillsammans heller.

Bror min blev kvar under natten , vi tittade på film och pratade i massor..
Mys.

Söndagen blev också fylld med en massa jobb med ved...
Gräsklippning bl.a.

Men helgen har varit underbar, men gillar inte att helgerna bara flyger förbi!

Sissi har blivit en riktigt jägare -SE upp alla möss för Sissi "fixar" er innan hösten kommer!
Hon har kommit hem med möss varje dag nu , 1-3 st om dagen ! Hon gör sitt jobb bra!


Sissi är svår att fotografera, hon är aldrig still...man måste ta en bild snabbt!



Här står hon och väntar och säger hejdå till mig, för jag väntar på min familj innan vi åker iväg och handlar...





Satt ute i min solstol och försökte få till en bild på våran tomt, men detta är inte allt. Ser ni hur allt har blommat?Den byggnaden ni ser är våran gäststuga!

Finns inge frukost hemma,
så jag ska åka in till stan och handla idag, ska även in till min chef och lämna in sjukintyget och prata om min intro på jobbet.

Men fy vilket tråkväder idag.
Upptäcker nu att vi glömde att ta in tvätten igår, den e helt blöt nu!*suck*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0