En liten rast

Huh, sätter mig ner en stund , passar på att värma upp huset.
Rörmokaren var här under förmiddagen och fixade läckan som vi hade upptäckt, bara massa problem hela tiden. Men tur att man slipper betala för det själv. Hur dyrt hade inte det blivit om vi hade ägt huset?

Vädret är ju inte precis lika fint som förra veckan så barnen är mer inne nu än ute. Fast dom envisas på att gå ut tidigt på morgonen ändå men upptäcker dock sen att det är lite kyligare igen , så det blir inte så lång stund dom är ute!

Är så himla tacksam för all hjälp som mina föräldrar hjälper oss med , hjälper till med barnen och veden som ska sågas och som ska klyvas.
Pappa har hjälpt till med att förklara en massa med alla tankar vi har här hemma, vattentankar och värme tankar osv.
Undrar hur det hade slutat om vi inte fått någon förklaring?

Jag går och har ont till och från hela tiden , smärtsam är det faktiskt mina brännmärken . Citadon är min bästa vän just nu!
Men ändå gör jag mer än jag ska göra igentligen...Men vad ska man göra när det finns hur mycket som helst att göra här ute på landet?
Här har man verkligen ingen lugn stund. Men vi trivs , inte som att sitta i en lägenhet.

Fick även reda på att rörmokaren inte kunde komma förens nästa vecka och koppla in rören till duschen och tvättmaskinen .....Snacka om besviken. Men ska prata med våran hyresvärd om vi kan få nån slags kompensation för detta - för han lovade att allt skulle vara klart innan vi flyttade in!

Men en sak är jag glad över - Bastun får vi färdig byggt , den blev större !!!


Nä nu ska jag fylla på med ved i brasan så att vi får lite värme och varmvatten i huset!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0