Händelserik

Dag idag kan man säga!
Min älskling skulle ut i skogen med min pappa för att fälla träd för att vi ska mer ved hem.
Efter nån timma så kommer pappa in och säger att det blir nog ett besök hos akuten för Jocke..
Jag rusar upp ur soffan och frågar vart han är ? Pappa säger vart och jag springer , i panik nästan för vet inte mer än att han blöder ur näsan. Mamma efter mig , mamma hade sakt till mej att ta med en handduk och det hade jag tydligen gjort.
Såg min man stå på knä och blöder rätt kraftigt ur näsan , ser att han har ett djupt jack precis vid nässkoran. Checkar läget snabbt ifall han mådde dåligt osv.
Konstaterar att det blir akuten rätt snabbt , för honom. Mamma och pappa tar hand om våra småttingar under tiden.
Vad som hände med Jocke?
Han hade fått en kraftig järnstång i ansiktet , dom använder det tillsammans med ett snöre för att få ner träden som inte faller..Det var iallafall en kraftig smäll...Fattar inte riktigt hur men bättre förklaring kan jag inte ge.

Väl på akuten , blir jag stressad för det där med kölappssystemet, hatar det ..Vi väntade nog 20 minuter för att kunna anmäla honom in till akuten. Och det var bara 3 nummer före oss. Den där sköterskan fikade under tiden , för jag såg en kaffekopp...Inga snabba beslut där inte.
Men fick komma in fort efter att vi anmälde honom, för han blödde ju.
In kommer en AT-läkare som undersöker alla slags neurologiska(stavning?) tester..
Tittar på såret , och handen som Jocke hade smällt också, såg att den hade svullnat upp också.
Läkaren säger att han ska prata med öron näsa hals doktorn ifall det är dom som måste fixa till honom.

Men efter nån kvart så kommer sköterskan in och förbereder grejer som läkaren behöver ha för att sy ...
Och vi fattar nada? Ingen läkare hade kommit in och sakt nåt om att dom skulle sy (fast det visste ju vi att det skulle bli sytt) men vem som skulle göra det visste ju vi inte. Men ooo vad jag tyckte synd om min man när han fick ta bedövningssprutan i såret vid näsan. Han skrek mer eller mindre av smärta..
Höll hans hand genom hela proceduren. Han fick hela 4 st stygn vid näsan. Och det var AT-läkaren som sydde..Och vad han skakade och svettades , tyckte lite synd om honom också.

Fick gå direkt till röntgen efter detta för att kolla att han inte hade nån fraktur i sin hand. Men det hade han inte , men jätte öm är han..
Så han fick ett stöd bandage för handen , och vila under några dagar , får inte jobba på några dagar.

Känner mig helt matt efter allt detta..Ni vet när man riktigt kan få panik eller ja en adrenalinkick..?
Så kände jag hela vägen till akuten med min man ...
Blev så rädd..
Tänk om det hade varit mycket värre? Men är jätte tacksam för att det gick som det gick iallafall..
Min första tanke var nog att han hade sågat på sig själv...uscha...

Nu har jag huvudvärk



stackars min älskling







Kommentarer
Postat av: Petra

Oj vilket äventyr! Vilken tur att din gubbe är någorlunda hel iaf... fy vilken hemsk upplevelse.

2011-05-25 @ 21:49:31
URL: http://inpain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0