Lite bättre

Men inte bra!
Tror jag mår bättre psykiskt för nu vet jag att jag kommer att ha min familj hemma hela helgen.

Vill göra så mycket men kroppen säger ifrån, igår var en sån dag att jag inte kunde göra nåt. Hade inge lust med nåt pga smärtan! Orken fanns liksom inte där.

Ska försöka blogga om nåt positivt,
solen skiner idag, fåglarna kvittrar här ute. Det är riktigt mysigt att bo så här.

Bastian har börjat prata mer och mer nu, några meningar även om nu det är två ord tillsammans men jag räknar det som en mening. Han har verkligen utvecklas mycket på sistonde. Har ju varit orolig för honom med hans utveckling tack vare hans ankomst 8 veckor för tidigt. Men han utvecklas med sin egen takt även om det är nog lite senare än alla andra. Stolt mamma är jag iallafall.

Audrina har vi fått ett litet problem med, hon har svårt att somna på kvällarna eller ja vi har haft fajter med henne tidigare också men nu har det blivit värre igen. Hon skriker konstant innan hon blir tyst och somnar. Vi läser en gonatt saga för henne varje kväll för trygghetens skull men det tycks inte räcka. Hon var trygg den första veckan vi flyttade hit men sen vände det.
Nu kanske jag överdrev med att hon skriker hela tiden , men ledsen till och från. Vi går upp till henne och pussar gonatt och säger att inget är farligt. Men hon kan hålla på i en timma ibland.
Alla barnen är olika här hemma. Bastian han somnar i sin säng själv , gonatt puss och släckt lampa. Han har t.om stängd dörr. Inte så jobbig nattning där inte. Kevin hade vi problem med dom första åren men sen blev det bättre. Han sover men lampan på , sköter sig själv. Går och lägger sig när han ska. Inga problem. Men Audrina har vi haft svårare med. Nu står man här igen liksom. Har ju läst i böcker om barn som har svårt för att slappna av innan sömnen. Ska nog gå igenom det där igen med henne.
Låta henne skrika ett par minuter -bädda ner och säga gonatt ...Får nog hålla på ett par nätter med henne , tills hon blir trygg igen. Tror även att det spelar roll om hon har sovit på dagis , hon har svårare för sömnen på kvällen då. Vet liksom inte om man vill plåga henne och låta henne vara vaken på dagis. Hon är trött det vet jag. Men när hon är ledig här hemma så sover hon oftast inte. Då är det lättare på kvällen. Men vi har ju 1 timmas sömn åt henne om dagarna. Men tror inte att dagis följer detta!

Idag blir det till o handla , när mina har kommit hem. Mysigt!
Hoppas bara att barnen sköter sig i affären annars är det inte mys...

Funderar på att lapa lite sol nu?


Kommentarer
Postat av: Marie

Hoppas det blir bättre med Audrinas insomning.

Här hemma har vi inga problem med själva insomningen, bara att tjejerna vaknar flera gånger om natten och skriker. Tycker det är jobbigt =(



Jag hoppas att dagis följer det ni säger de ska göra. Jag får väl vara lite spion åt er och se om hon sover när jag hämtar mina tjejer =)

Tycker dock att det är konstigt att Meja alltid är vaken när jag hämtar henne. Hemma kan hon liksom sova upp till 3 timmar efter lunch, men på dagis sover hon strax över 1 timme bara. Kanske kan vara barn som stör de andra barnen?! Är ju väldigt många småttingar nu när grannavdelningen delar vagnplats =/



Skönt att höra att ni trivs i alla fall. Det gör vi massor i alla fall. Längtar tills hela huset blir vårat bara =)



Kram

2011-05-21 @ 09:44:34
URL: http://mamafeelings.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0