Lite svar:

Fick en fråga varför jag har ont.

Jag har ju blivit opererad med Co2 laser, (nästan som brännskador) jag har ju som sakt sjukdomen Hidradenitis Suppurativa. Det ända som hjälper mot dom smärtsamma "bölderna" just nu är att "bränna" bort dom ytorna som är drabbade. Efter operationen så ska jag gå med öppna sår i flera veckors tid för att dom ska läka innifrån typ. Har genomgått 2 såna operationer först under armarna och nu i ljumskarna och typ viss del på dom yttre blygdläpparna. Så jag har massor med öppna sår som behöver omläggning en gång om dagen.

Det onda är ju såren , för i mellanåt så bränns det som ungefär ett brännsår (ett exempel är när man har bränt sig med en cigarett en stund på hudet) men vissa av mina sår är större än så.
Så jag säger aj väldigt ofta.
Har lite svårt med att böja -sitta -ligga , men det går ändå.

Men förhoppningsvis så läker dessa sår fort så jag slipper känna så här, men sjukdomen kommer jag att ha kvar för den är kronisk. Så det lär väl bli en del operationer framöver igen.


Hoppas att detta gav svar....lite svårt att förklara men tror att jag fick till det :)



Kommentarer
Postat av: Petra

Gott att det verkar komma igång med vattnet och så hemma. Så jädra handikappad man blir utan haha.



Två månaders läketid? undrar hur lång tid det tar för mig för min läkare har fått för sig att man ska sy igen istället. vilket jag inte riktigt förstår. men ja.. ska bli kul att jämföra lite.

2011-05-10 @ 13:37:59
URL: http://inpain.blogg.se/
Postat av: Marie

Tycker du är så himla stark. Kan aldrig fatta vad du går igenom.

Träffade din man på dagis idag i alla fall. Vilja blev glad när hon fick springa in till Audrina också. Nu var det ju så länge sen de träffades så =)

Krya på dig massor nu! Kram

2011-05-10 @ 20:01:20
URL: http://mamafeelings.blogg.se/
Postat av: Maja

jag har ju fått ok för denna typ av operation men jag blir mer och mer skeptisk för varje dag. vet inte om det verkligen kan vara värt det. hur känner du mitt i allt det onda? känns det som att det är värt det? jag vet ju inte riktigt hur pass jobbig din HS är men min är än så länge hanterbar och jag vet inte om månader av sjukskrivning skulle vara positivt för mig personligen. vad säger ni damer?



och petra, jag har bara hört att man ska låta de läka inifrån i alla fall.

2011-05-10 @ 20:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0