Muuuu

Idag har vi haft en liten familjedag.
Bonden vi hyr huset av hade ju koutsläpp idag...Mysigt och se, för jag har aldrig varit på en sån.
Vi gick lite tidigare ...Vi GICK, inte långt alltså till bondgården.
Vi hann spana in bondgården innan dom släppte ut kossorna i frihet efter en lång vinter!


Det första Bastian upptäckte var "taktooo"=traktor och gissa om han upprepade taktoo flera gånger, han var helt frälst.


Inne och spanar bland kossorna och kalvarna, ingen av barnen var rädda faktiskt!



Den här kossan spanade in mig en bra stund, tror hon vaktade sin kalv, fick ingen bra bild på kalven...Vilka blickar jag fick av henne...


Försökte få en bra bild på Audrina men hon ville ha min kamera för hon kunde minsann också ta kort...


Dom första mjölkossorna släpps ut, guuu som dom "fumlar" när dom kommer ut, så ivriga...!
Men vem hade inte varit ivrig?


Här springer några av kossorna mot hagen-och lyckliga blev dom!


I hagen skuttade dom och var så lyckliga!

Vilke mys dag vi har haft , det känns helt underbart att bo ute på landet.
Vi träffade även på får och små lammungar(tog aldrig några bilder)
Men fåren ska tydligen flyttas ut nära vårat hus...Så mysigt men man lär väl tröttna på BÄÄäää läten...

Tyvärr hann jag inte njuta mer av dagen sen när vi kom hem , fick tydligen feber. Har ju känt mig krasslig i flera dagar nu men inget bryter ut ordentligt!
Men en liten febertemp fick jag idag.
Känner heller ingen smak av nåt när jag äter?


Nu ska jag nog inta soffan och hejja på Finland , min man och jag lär väl bråka här hemma för han hejjar ju på Sverige...Är ju själv en finne, då ska man hejja på Finland!?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0