Vet inte

Riktigt vad jag ska blogga om idag..
Är helt tom i huvudet!

Efter att Bastian föddes har jag förändrats som människa.
Hur ska jag förklara?
Har upptäckt att jag har svårt att vara bland folk. Får ångest vill bara hem hela tiden.
Nu har kroppen börjat reagera också. Får ont i huvudet och jag blir dööö trött efter en tur typ till stan.
Har även upptäckt att jag undviker att träffa folk just nu iallafall. Det går an när folk kommer hit och hälsar på men ändå stressad under tiden.
Går bra hemma hos mamma och pappa också.

Visst jag har aldrig haft jätte behov att ha folk omkring mig , är inte sååå social. Jag klarar mig på det sättet.

Just nu njuter jag att vara hemma , själv ! Men saknar mina egna ...Barnen och min man så klart!

Funderade igår och pratade även med min man ifall han har upptäckt något . Han har upptäckt typ att jag går och lägger mig och vilar/sover efter varje gång vi har varit iväg någonstans. Jag är helt slut det är som om nån har sugit all min energi! Så det blir väl att ta kontakt med en psykolog.
Tror själv att detta började bli värre efter Bastian kom. Var lite jobbig period under den tiden då han föddes för tidigt b.la. Har ju inte fått hjälp att prata om detta. Skrev ju sånt där papper man får hos BVC efter Bastian. och där visade sig att jag hade en depression. Men igen hjälp fick jag....?

Kanske dags att ta tag i sig själv?
Inte blev det bättre när man fick en diagnos heller. Att aldrig bli frisk ...Det är nog mycket som snurrar i mitt huvud just nu ..
Eller om jag ska vara stark och kämpa mig igenom detta själv?
Vi får se...



Kommentarer
Postat av: Petra

Usch. jag lider med dig tjejen. Jag kan bli lite människoskygg lite då och då men det finns ju alltid de som har det värre. Och ja, man måste ta tag i sådant själv, tyvärr, tycker det är dumt att du inte fick hjälp efter födseln. Håller tummarna för dig att du kommer må bättre. Finns du på facebook förresten?

Kram

2011-05-19 @ 01:13:30
URL: http://inpain.blogg.se/
Postat av: Marie

Kram!!!

2011-05-19 @ 20:02:04
URL: http://mamafeelings.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0