Vilken kanon helg

Har precis parkerat mig vid kökbordet och vilar efter en mycket mysig helg som bara svischade förbi igen.
Vädret blev ju kanon, har t.om fått färg på kroppen även om nu det blev inte den färgen man ville ha ..Blir ju alltid röd först. Men förhoppningsvis så blir den brun till slut....

Vi fick ju gäster igår , syrran och hennes barn kom över på grillning och övernattning.
Alltid roligt och umgås med syrran...Blev en utedag hela dagen igår..
Vi tillbringar ju mycket tid ute visseligen men det var rätt skönt att se att syrran och hennes barn bli helt matta på kvällen av den konstanta ute luften...
Vi har ju på nåt sätt vant oss nu.

Idag ringde bror min tidigt på morgonen och checkade ifall vi var vakna fast det visste han ju redan-vi har ju så morgon pigga barn så vi har ju inte möjlighet att sova så länge.
Så han kom förbi och hjälpte Jocke och min pappa med veden som ska snart in för att klyvas. fyy vilket jobb det är med det där. Men värt är det i slutändan. Inga pengar som går att värma upp huset och vattnet med, mer än sin egen tid såklart.
Denna process ska genomgås innan allt bli klart
-In i skogen för att såga ner träd
- Kvista av dom
- Såga dom till "kutsar"
-Frakten från skogen
- Klyvas
- In i vedbon
-Staplas och torka till man kan elda med dom

Imorgon hoppas jag innerligt att denna populära rörmokare kommer, snälla gud låt han komma så att man kan få duscha på hemma plan!!
Hoppas verkligen att elektriken kommer också så att vi kan tvätta våra kläder...
Det ända som jag vet är som kommer är snickarna och målaren.

Nu vill jag inget annat än att få ordning på torpet .....Sååå trött på detta nu!

------

Hur är det med mig?
Njaa lite bättre för jag upptäckte att det kliade på några av såren idag när jag duschade, hoppas nu att det förtsätter klia(även om nu inte det är så behagligt) men då vet man att det håller på att läka!
Men ont har jag fortfarande..
Vill bli en människa igen :(



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0